Az Oktatási Hivatal oldalán 3 útmutató jelent meg a óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységhez kapcsolódóan.
Az útmutatók intézményspecifikusak, a szociális segítő tevékenység során eltérő hangsúlyokat, eltérő sajátosságokat jelölnek meg az óvodákban, az iskolákban (beleértve az általános iskolát, gimnáziumot, szakgimnáziumot, szakközépiskolát és szakiskolát) és a kollégiumokban (legyen az önálló kollégium, többcélú intézmény tagintézménye vagy iskolával egy igazgatás alatt működő intézmény). Az útmutatók a nevelési-oktatási intézmények munkatársainak szóló segédanyagok, ezért értelemszerűen nem térnek ki a szociális szakemberek szakmai tevékenységének módszertani kérdéseire. A szolgáltatás bevezetésével összefüggő szociális szakmai kérdésekkel a szociális intézmények számára kiadott szakmai ajánlás foglalkozik.
Az útmutatók felépítése, fő fejezetei
- Együttműködés a szociális segítő szolgáltatás biztosítása érdekében;
- Az intézményi szereplők tájékoztatása a szociális segítő szolgáltatásról;
- A szociális segítő és a szociális koordinátor szerepe, feladatai és kapcsolatai;
- A szociális segítő kapcsolata a szociális szolgáltatásokban közreműködő munkatársakkal;
- A működést meghatározó tárgyi feltételek, jogszabályok, dokumentumok;
- A szociális segítő tevékenység tervezésének támogatása;
- A szociális szolgáltatáshoz kapcsolódó intézményi tevékenységek;
- A szociális segítő szolgáltatáshoz kapcsolódó munkatervi feladatok értékelése.
Óvodai útmutató | ![]() |
Iskolai útmutató | ![]() |
Kollégiumi útmutató | ![]() |
Forrás: Oktatási Hivatal