Az Oktatási Hivatal oldalán 3 útmutató jelent meg a óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységhez kapcsolódóan.

Az útmutatók intézményspecifikusak, a szociális segítő tevékenység során eltérő hangsúlyokat, eltérő sajátosságokat jelölnek meg az óvodákban, az iskolákban (beleértve az általános iskolát, gimnáziumot, szakgimnáziumot, szakközépiskolát és szakiskolát) és a kollégiumokban (legyen az önálló kollégium, többcélú intézmény tagintézménye vagy iskolával egy igazgatás alatt működő intézmény). Az útmutatók a nevelési-oktatási intézmények munkatársainak szóló segédanyagok, ezért értelemszerűen nem térnek ki a szociális szakemberek szakmai tevékenységének módszertani kérdéseire. A szolgáltatás bevezetésével összefüggő szociális szakmai kérdésekkel a szociális intézmények számára kiadott szakmai ajánlás foglalkozik.

Az útmutatók felépítése, fő fejezetei

  • Együttműködés a szociális segítő szolgáltatás biztosítása érdekében;
  • Az intézményi szereplők tájékoztatása a szociális segítő szolgáltatásról;
  • A szociális segítő és a szociális koordinátor szerepe, feladatai és kapcsolatai;
  • A szociális segítő kapcsolata a szociális szolgáltatásokban közreműködő munkatársakkal;
  • A működést meghatározó tárgyi feltételek, jogszabályok, dokumentumok;
  • A szociális segítő tevékenység tervezésének támogatása;
  • A szociális szolgáltatáshoz kapcsolódó intézményi tevékenységek;
  • A szociális segítő szolgáltatáshoz kapcsolódó munkatervi feladatok értékelése.

 

Óvodai útmutató
Iskolai útmutató
Kollégiumi útmutató

 

Forrás: Oktatási Hivatal
  
  

Hozzászólások megtekintéseClose Comments

Leave a comment