A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 65/E. § (3) bekezdése alapján a Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkár 2018. február 24-én 12 órától kiadta a vörös kód figyelmeztetést országosan. A riasztást az Államtitkár 2018. március 6-án 8.00 órától visszavonta.

A követendő eljárásrendet a Protokoll a Vörös kód kiadásával összefüggő feladatokról című szakmai iránymutatás tartalmazza, melynek hatályos változata 2018. január 18-án került kiadásra.

Protokoll a Vörös kód kiadásával összefüggő feladatokról

Regionális diszpécserszolgálatok elérhetőségei

Intézmény Ellátási terület Telefonszám E-mail

Menhely Alapítvány, Diszpécser Szolgálat

Budapest

Budapest (pesti oldal), Pest megye +36-1/338-4186/1 diszpecser@menhely.hu

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület (Budai alközpont)

Budapest

Budapest, Budai oldal +36-1/338-41-86/2 diszpecser@maltai.hu

Magyar Vöröskereszt Zala Megyei Szervezete,  Nyugat–Dunántúli Regionális Diszpécser Szolgálat

Zalaegerszeg

Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megye +36-92/323-000 diszpecser@mvkzala.hu

Utcai Szociális Segítők Egyesülete,  Közép–Dunántúli Regionális Diszpécser Szolgálat

Tatabánya

Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém megye +36-34/511-028 diszpecser@uszse.hu

Támasz Alapítvány,  Dél-Dunántúli Regionális Diszpécser Szolgálat

Pécs

Baranya, Somogy, Tolna megye +36-72/233-169 diszpecser@tamaszalapitvany.hu

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület,  Dél-Alföldi Regionális Diszpécser Szolgálat

Kecskemét
   

Bács-Kiskun, Csongrád, Békés megye
   
+36-76/485-582 diszpecser.del.alfold@maltai.hu
 

Periféria Egyesület, Észak-Alföldi Regionális Diszpécser Szolgálat

Nyíregyháza

Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye +36-42/504-618 info@periferiaegyesulet.hu

Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület, Észak-Magyarországi Regionális Diszpécser Szolgálat

Miskolc

Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád megye
   
+36-46/530-268 diszpecser.miskolc@maltai.hu

Milyen esetekben hívjuk a Diszpécser Szolgálatot?

  1. Ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (nedves ruházat, földön fekszik takaró és alatta lévő karton polifoam nélkül, kihűlés, fagyás, kiszáradás),
  2. Ha az utcán lévő hajléktalan ember segítséget kér; de Ön nem tudja, milyen típusú segítségre lenne szüksége,
  3. Információra, segítségre van szüksége mert Ön, családtagja, barátja, rokona, ismerőse hajléktalanná vált, vagy ennek veszélye fenyegeti,
  4. Ha a környezetében élő fedél nélkül élő ember a szokásaitól eltérően viselkedik (nem kelt fel mikor szokott, egész nap fekszik),

Kérjük, amennyiben telefonál, az alábbiak szerint tegye meg a bejelentést:

  1. Helyszín?
  2. Mit tapasztalt?
  3. A bejelentett személy neme, kb. kora, amennyiben Önnek tudomása van róla, esetleg neve.
  4. Ha megszólította a hajléktalan embert, kérjük, kérdezze meg, milyen segítségre van szüksége!
  5. Amennyiben a helyszínen tud maradni, vagy vállalja, hogy a helyszín felkutatásában további információkat ad munkatársaink számára, az Ön neve és telefonszáma.
  6. Kérjük, várjon a diszpécser esetleges kérdéseire, és csak ezután tegye le a telefonkagylót!

Milyen esetekben hívhatunk mentőt mentés céljából? Minden esetben, amikor a beteg azonnali egészségügyi ellátásra szorul:

  1. Ha életveszély, vagy annak gyanúja áll fenn (eszméletlen állapot, bármilyen eredetű súlyos vérzés, stb.);
  2. Baleset, sérülés, bármilyen eredetű mérgezés esetén;
  3. Megindult szülés, illetve a fennálló terhesség alatt bekövetkező rendellenesség miatt;
  4. Ha erős fájdalom, vagy más riasztó panasz, illetve tünet észlelhető (pl. fulladásérzés, nehézlégzés, végtagbénulás, stb.);
  5. Ha olyan magatartászavart észlelünk, mely során a beteg saját maga, vagy mások életét veszélyezteti.

Forrás: Időkép

Hozzászólások megtekintéseClose Comments

Leave a comment